Slunéčko sedmitečné

Tentokrát jsme si v hodině Věcného učení povídali o broucích, mouchách, včelách, vosách a komárech. Protože jsme si chtěli jednoho zástupce probrat detailně – jak vypadá, čím se živí, jak je velký, kde jej najdeme apod., děti se rozhodly pro berušku. Tedy pro slunéčko sedmitečné. 

Cíl dvouhodiny: seznámit se s nejdrobnějšími obyvateli přírody – prohlédnout si je na fotografiích – získat základní informace o nich – namalovat si je – zapojit se všichni napříč třídou – překvapení.

Děti se rozdělily na dvě skupiny – holky a kluci. Nejprve měli za úkol si samostatně na iPadu v aplikaci Safari najít slunéčko sedmitečné. Jakmile se jim podaří berušku najít, musí si vybrat obrázek, který se jim bude líbit, ten si uloží, protože později jej budou malovat. Pan učitel s paní učitelkou mezitím připravili informace, které by mohly děti zajímat.

Když jsme si všichni společně řekli, čím se beruška živí, jak vypadá, proč se jmenuje slunéčko sedmitečné a třeba taky to, zda je pro nás nebezpečná, nastal čas si berušku namalovat. Ale ne jen tak. Namalovali jsme si ji způsobem zpětného meotaru. iPad pomocí Airplay zrcadlíme na tabuli, na které máme nachystán velký formát výkresu a postupně obkreslujeme. Všichni se střídáme. Každý z nás maluje.

Následně si naši berušku vybarvíme temperovými barvami. Výsledný obraz si pověsíme na nástěnku.

To bychom ale nebyli mi, kdybychom pro své žáky nepřichystali něco navíc. Použili jsme aplikaci HP Reveal (Aurasmu) a připravili pro žáky jednoduchou rozšířenou realitu. Při skenu jejich výsledného namalovaného obrázku se jim zobrazí živá beruška. Tedy tak, jak ji můžeme najít v přírodě. A to bylo tedy něco..

Závěrečné překvapení s HP Reveal:

Translate »