Klíčujte s Greenscreen by Do Ink jako profesionálové


Warning: tempnam(): open_basedir restriction in effect. File(/tmp) is not within the allowed path(s): (/data/web/virtuals/230824/virtual) in /data/web/virtuals/230824/virtual/www/domains/ipadvevyuce.cz/wp-content/plugins/wp-appbox/inc/getappinfo.class.php on line 433

Warning: unlink(): open_basedir restriction in effect. File() is not within the allowed path(s): (/data/web/virtuals/230824/virtual) in /data/web/virtuals/230824/virtual/www/domains/ipadvevyuce.cz/wp-content/plugins/wp-appbox/inc/getappinfo.class.php on line 459

Warning: tempnam(): open_basedir restriction in effect. File(/tmp) is not within the allowed path(s): (/data/web/virtuals/230824/virtual) in /data/web/virtuals/230824/virtual/www/domains/ipadvevyuce.cz/wp-content/plugins/wp-appbox/inc/getappinfo.class.php on line 433

Warning: unlink(): open_basedir restriction in effect. File() is not within the allowed path(s): (/data/web/virtuals/230824/virtual) in /data/web/virtuals/230824/virtual/www/domains/ipadvevyuce.cz/wp-content/plugins/wp-appbox/inc/getappinfo.class.php on line 459

Vytvářejte se svými žáky zajímavé a zábavné fotokoláže a videokoláže na principu klíčování pozadí. Greenscreen(též bluescreen, chroma key, color keying, barevné klíčovánínebo jen klíčování) je technika kompozicedvou obrazových vrstev do výsledného obrazu. První vrstvu tvoří herec nebo předmět v popředí před speciální rovnoměrně nasvícenou plachtou určité barvy; druhou vrstvou je (výsledné) pozadí. Barevná plachta je většinou zelená (odtud název celé této techniky), ale může být i sytě modrá (používá se hojně ve studiích, ve zpravodajství, …), ale i jiných barev – podstatné je, aby předmět nebo herec, který je snímán před ní, neměl na sobě nebo neobsahoval barvy jako má plachta. Přínos této techniky je v „dodání“ herce nebo předmětu v popředí jedné vrstvy (nasnímané zvlášť) na scenerii pozadí, které buď v reálu neexistuje nebo by natáčení na místě bylo příliš nákladné či zcela nemožné (1).

Při použití techniky greenscreen ve vzdělávání bychom však měli dodržovat jistá pravidla, nebo lépe – vyvarovat se jistých chyb, které nám a našim žákům mohou následně kompletně zhatit celé naše snažení. Vždy používáme aplikaci Greenscreen by Do Ink, která je TOPve svém oboru. Spolu s Lenkou Skýbovoupro Vás máme několik dobrý rad, jak s aplikací pracovat.

‎Green Screen by Do Ink
‎Green Screen by Do Ink
Developer: DK Pictures, Inc.
Price: 4,99 €

1. Zdroje: kde hledat nápady?

Ideální je sociální síť twitter. Pod hastagem #greenscreennajdete opravdu nepřeberné množství inspirací z celého světa.


2.Jak získám klíčovací pozadí?

  • můžeme slepit barevné (zelené) papíry k sobě,
  • můžeme použít různé druhy přehozů a dek,
  • můžeme si koupit profi sadu na photo eshopu,
  • můžeme si natřít zeď nazeleno.

3. Nač si dát pozor, když děti natáčí a fotí?

  • být v dostatečné vzdálenosti,
  • zafixovat iPad,
  • světlo před plátnem,
  • pozor na useknutí hlavy ve výsledné foto či videonahrávce,
  • foťte a nahrávejte dále od plátna, aplikace umí vše oříznout,
  • pozor na zelené oblečení,
  • dobře se naučit text, nalepit si jej pod iPad,
  • při použití deky – pozor na skrčené záhyby, tvoří pak tzv. hluchá místa,
  • při výuce fotíme a nahráváme přímo na iPadu v apliakci Fotoaparát.

4. Jakých výstupu dosáhneme?

Aplikace Greenscreen by Do Ink umožňuje práci na třech úrovních obtížnosti:

  • foto na foto – obtížnost *
  • video na foto – obtížnost **

  • video na video – obtížnost ***

5. Proč bychom měli ve výuce klíčovat?

  • probereme učivo zábavnou formou,
  • můžeme žáky zkoušet zábavnou formou,
  • tvoříme výuku nevšední, pro žáky atraktivní,
  • dostaneme výstup – můžeme použít pro vlastní prezentaci na školní web, třídní schůzky apod.,
  • rozšiřujeme komunikativní dovednosti,
  • přirozenou a hravou formou odstraňujeme stud žáků,
  • vzbuzujeme u žáků představivost a jistě mnoho dalšího…

Použitý zdroj:

(1) Wikipedia. Grenscreen. [on-line]. Cit. dne 20. 8. 2018. Dostupné na <https://cs.wikipedia.org/wiki/Greenscreen>.

 

 

 

 

Translate »