Můj portrét v životní velikosti

Tentokrát jsme iPady využili zcela jinou formou, než jsme zvyklí. Fotili jsme své portréty. Malovali klasickými voskovkami a barvami. Rozšiřovali jsme si slovní zásobu povídání a tvorbou slovního mraku…Nejprve jsme si udělali každý svou vlastní fotografii – portrétovou. iPad jsme promítli na tabuli. Magnety jsme přichytili výkres a snažili jsme se obkreslit svou fotografii. Každý podle toho, jak byl šikovný. Někdo sám, jiný s pomocí vyučujícího.

Jakmile jsme měli hotový hrubý náčrtek našeho portrétu, následovala práce s běžným výtvarným materiálem. Ano, i my stále pracujeme s běžnými pomůckami. Bez těch by to přeci ve vyučování ani nešlo 🙂 Voskovkami jsme si obkreslili náš portrét.

Když byla práce s voskovkami hotová, na řadu přišly barvičky. Vodovky a anilinové barvy. Perfektní pro naše potřeby. A zde také nastupují iPady. Ale pouze jako prostředek „zrcadla“. Žáci měli na iPadech fotku svého portrétu, tudíž po celou dobu mohli přesně pozorovat detaily, které bylo potřeba graficky ztvárnit na výkres.

Hotovo. Výtvarná práce hotova. Máme řečovou výchovu a využíváme naše portréty. Společně tvoříme štítky a snažíme se popsat jeden druhého. Začínáme popisovat Jirku. Jeho vzhled a jeho vlastnosti. Pracujeme s papírovými štítky a magnetky.

Na závěr našeho snažení si každý vyrobíme jednoduchý slovní mrak. Ale nepopisujeme sami sebe. Jsme rozděleni a popisujeme spolužáka.

A TAKTO SE NÁM TO POVEDLO:

Translate »