App Smashing – nebuďte digitální domorodci

Na zahraničních portálech věnujících se využívání iPadu a aplikací ve vyučování se stále častěji objevuje slovní spojení App Smashing = doslova rozbíjení aplikací, volně pak můžeme překládat jako využití několika aplikací pro jeden výstup. Výhodou tohoto výstupu by měla být možnost jeho sdílení na síti – web, sociální sítě…

Wells (online, 2016) prostřednictvím Eduwells.com uvádí, že obsah vytvořený v jedné aplikaci je otevřen v druhé aplikaci, v této aplikaci je jeho obsah posílen, rozšířen. Někdy využijeme i další, třetí aplikaci. Výhodou je konečný produkt, který je potom publikován na web – k archivaci, editaci, sdílení, inspiraci apod.

Proč APP SMASH:

  1. Vytváří a posiluje kreativní myšlení.
  2. Upevňuje technické dovednosti.
  3. Odstraňuje jakákoliv omezení, je na nás, kam práci posuneme.
  4. Využijeme při tom více výstupů (výrobků) z vyučování.
  5. Řeší problém, když nemáme jednu zázračnou aplikaci.
  6. Je to zábava a výzva pro digitální domorodce.

KLÍČOVÉ PRAVIDLA PRO ÚSPĚŠNÝ APP SMASH:

  1. Využití aplikace Fotoaparát jako hlavním spojovacím prvkem mezi aplikacemi.
  2. Nechte výběr aplikací na žácích (nabídněte možnosti).
  3. Mějte vhodné portfolio aplikací

Jak na App Smash v základní škole speciální?

Využívání řady několika aplikací za jedním jediným výstupem můžeme používat i my, pedagogové v základní škole speciální, je jen zapotřebí upravit portfolio aplikací, které společně s žáky použijeme.

Tip 1

image1

Tip 2

Document_2016-02-09_16-31-23

 

Dostupné zdroje:

WELLS R. Why app smash? [online]. [cit. 25-11-2015]. Dostupné z http://eduwells.com/2014/04/19/why-app-smash/

 

Translate »